Sobota 20 kwietnia 2024
Konferencje
18.12.2013
I Ogólnopolska Konferencja Zrzeszenia Agentów IATA w Polsce pod hasłem

 

 

PROGRAM KONFERENCJI OBEJMOWAŁ:

  • Przemówienie programowe Prezesa Zarządu Zrzeszenia Agentów IATA w Polsce,
  • Prezentacje aktualnych trendów i tendencji w dystrybucji produktów linii lotniczych oraz dyskusja z zaproszonymi przedstawicielami linii,
  • Dyskusja panelowa na temat " Wzór idealnego zleceniobiorcy obsługującego podróż klienta korporacyjnego",
  • Prezentacje aktualnych ofert i  rozwiązań  w  obszarze  systemów  rezerwacyjnych,  wynajmu  samochodów  i ubezpieczeń turystycznych,
  • Dyskusja problemowa na temat kompetencji, sprawności i etyki działania agenta IATA.


ZAPROSZENI GOŚCIE:

    Dyr. Emilia Osewska - Brytyjskie Linie Lotnicze British Airways,
    Dyr. Christopher Zimmer - Niemieckie Linie lotnicze Lufthansa,
    Dyr. Henryk Rosiński, Witold Sobiepanek - Polskie Linie lotnicze LOT,
    Prezes Ireneusz Marganiec - System Rezerwacyjny Amadeus Polska,
    Dyr. Dorota Cichańska - System Rezerwacyjny Woridspan Polska,
    Dyr. Tomasz Frączek i p. Paweł Schon - Towarzystwo Ubezpieczeniowe Elvia Polska,
    Prezes Alojzy Choda i Dyr. Jerzy Świątek - Towarzystwo Ubezp. Gerling Polska,
    Dyr. Katarzyna Moś - Hertz Rent a Car Polska.


SPONSORZY KONFERENCJI:

    System Rezerwacyjny AMADEUS,
    Towarzystwo Ubezpieczeniowe ELVIA Polska,
    Towarzystwo Ubezpieczeniowe GERLING Polska,
    HERTZ Rent a Car Polska,
    System Rezerwacyjny WORLDSPAN

Konferencja, jaka miała miejsce w Mrągowie, była pierwszym tego typu spotkaniem agentów skupionych w Zrzeszeniu IATA w Polsce. Zmiany rynkowe i zmiany technologiczne, a także rozwój sektora przewozów lotniczych, wymuszają konieczność prawidłowej diagnozy sytuacji oraz rozważenia takich działań, które w sposób efektywny przyczynią się do lepszego przystosowania agentów IATA do nowych wymogów, pozwolą na sprawne funkcjonowanie, z większym pożytkiem dla klientów, a przez to i dla samych agentów.

Stąd  skupienie  się  na  tych  zagadnieniach,  które  dotyczyły  istoty  aktualnych  procesów  rynkowych  i spraw związanych z dystrybucją produktu lotniczego, w odniesieniu do podstawowych praw współczesnego marketingu. Właśnie nowoczesny marketing był tym elementem, który spinał poszczególne wątki dyskusji i prezentowane stanowiska, zarówno po stronie linii lotniczych, jak i agentów. Marketing nie rozumiany abstrakcyjnie, ale jako konkretne rozwiązania służące efektywnemu zaspokajaniu różnorodnych potrzeb klienta.

Poszczególne punkty programu i przebieg dyskusji dowiódł, iż wyzwania stawiane przez nowe technologie i nowe sytuacje na rynku wymagają „ ucieczki do przodu", tzn. jeszcze bardziej intensywnego, niż do tej pory, wejścia w e-business, podniesienia poziomu kwalifikacji pracowników, większego i lepszego rozpoznania rynku oraz potrzeb klienta, a także wyróżnienia się na tym rynku poprzez najwyższy standard etycznych zachowań.

Materiały po konferencyjne zebrane na podstawie poszczególnych wystąpień i dyskusji pozwalają dostrzec różne punkty widzenia na szereg spraw. Dają możliwość bardziej trwałej, niż słowo mówione formy, która pozwoli na ponowne przeanalizowanie pewnych wątków, czy pogłębienie dyskusji w innym gronie. Stanowią też, bez wątpienia, dorobek uczestników konferencji. Dowodzą również, iż proces obsługi rynku lotniczego obie strony, tj. przewoźników i agentów, skazuje na efektywną współpracę. Być może w warunkach nowych technologii będzie ona bardziej wirtualna i bezosobowa, bardziej ze standaryzowana, ale przyczyni się do większej satysfakcji klientów i dalszego poszerzenia rynku. A tego z pewnością szczerze sobie życzą zarówno linie lotnicze, jak i agenci IATA.

Zarząd Zrzeszenia Agentów IATA w Polsce, Warszawa, kwiecień 2001.